Afyon Kocatepe Üniversitesi Prof. Dr. Şehabettin YİĞİTBAŞI Kütüphanesi; web sayfasında bulunan çalışma saatleri kısmında belirtilen gün ve saatlerde hizmet vermektedir.

Üniversitemiz öğrencileri, idari ve akademik personeli yararlanabilmektedir. Diğer kullanıcılar ödünç alma dışında kaynaklardan kütüphane içinde faydalanabilmektedirler. 

Kütüphane web sitesinde yer alan http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php adresten oturum açarak üye kodu öğrenci/sicil numarası ve şifrenizle hesabınıza erişebilirsiniz. Şifreniz, kütüphanemize kayıt esnasında kısa mesaj ve elektronik posta yoluyla tarafınıza iletilecektir. Şifrenizi daha sonra hesap ayarlarınızdan değiştirebilirsiniz. Kütüphane kullanıcı hesabınızda ödünç aldığınız, iade ettiğiniz, ayırtma yaptığınız tüm bilgilerinize erişebilir, ödünç aldığınız kaynaklar için süre uzatma işlemi yapabilirsiniz.

Her katta tarama yapabilmeniz için tarama bilgisayarları bulunmaktadır.

Katalog üzerinden tarama yapmak için aradığınız bilgi kaynağının eser adı, yazar adı, konu başlıkları, ISBN/ISSN vb. herhangi bir anahtar kelimesiyle arama yapabilirsiniz.

Kütüphane işlemlerinizi Cep Kütüphanem adlı uygulamadan gerçekleştirebilirsiniz. Uygulamayı Google Play ve App Store’den indirebilirsiniz. Bu uygulama ile farklı kütüphane kataloglarına da erişebilirsiniz.

Öncelikle kütüphane kataloğu üzerinden kaynağın cilt/kopya bilgilerine bakılarak başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınmadığından emin olunmalıdır. Eğer materyal başkası tarafından ödünç alınmadığı halde rafta bulunamıyorsa ilgili bölümün kat görevlisine başvurulur.

Kütüphanemizde kitap ödünç alabileceğiniz, ödünç aldığınız yayınları iade edebileceğiniz ya da sürelerini uzatabileceğiniz self-check makineleri (otomatik ödünç/iade makinesi)  mevcuttur.

Kütüphane ödünç bilgilerini kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmamaktadır.

http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php  adresinden üye kodu ve şifre yazılarak oturum açılır. Oturumu açtıktan sonra katalogdan istediğimiz eseri yazar adından veya eser adından tarama yaparak tespit edip eserin üzerine tıkladığımızda sağ tarafta eserle ilgili detaylı bilgiler çıkacaktır.

Bu sayfada sağ en altta yer alan işaretler içinden Ayırt butonu tıklanarak ayırtma işlemi yapılır.

Bir başkası adınıza iade işleminizi yapabilir.

Bu işlem için kütüphaneye gelmeniz ya da ilgili kaynakları kütüphaneye getirmeniz gerekmez. Kütüphane web sayfasındaki kullanıcı panelinde http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php oturum açarak uzatma ve ayırtma işlemlerini yapabilirsiniz. Ödünç alınan yayının iade tarihine 3 gün kala uzatma işlemi yapabilirsiniz. Üzerinizde iadesi gecikmiş bir kaynak varsa ya da uzatma işlemi yapmak istediğiniz kaynak bir başka kullanıcı tarafından ayırtılmış ise sistem uzatma işlemine izin vermeyecektir. Uzatmaya uygun yayınlar en fazla 3 defa uzatılabilir.

Ödünç aldığınız bir kitabı kaybederseniz ya da kullanılamayacak şekilde zarar görürse öncelikle kitabın birebir aynısının sağlanması gerekir.

Kullandığınız yayınları rafa koymamalı masada bırakmalısınız. Görevliler yayınları olması gereken yere koyacaktır.

Akademik personel 30 gün süreyle 10 kitap, İdari personel 30 gün süreyle 5 kitap, Lisansüstü öğrencileri (yüksek lisans, doktora) 30 gün süreyle 7 kitap, Lisans öğrencileri 15 gün süreyle 5 kitap ödünç alabilirler.

Kütüphanemizde bulunan grup çalışma odalarımızı en az 4 kişi olmak koşulu ile öğrenci kimlikleriniz karşılığı 2 saatlik sürelerle kullanabilirsiniz. Odalara başka kullanıcılar tarafından talep gelmezse 2 saatlik süreyi görevliye bildirerek uzatabilirsiniz.

Referans kaynakları, ansiklopediler gibi danışma kaynakları ile tezler, projeler ve süreli yayınlar sadece kütüphane içi kullanımına açık olup hiçbir şekilde ödünç verilemezler.

Kütüphanemizde LC Sınıflama Sistemi kullanılmaktadır. Kitaplar raflarda konularına göre dizilmişlerdir.

Yer numarası; kitaba konusuna göre verilen numaradır. Bu sistem sayesinde, aynı konudaki kitaplar rafta bir arada bulunur ve böylece okuyucular ilgilendikleri konudaki bütün kitapları bir arada görebilirler.

Kütüphanemizde bulunan e-kütüphane salonunda 36 adet ve multimedya salonunda 39 adet internet erişimli bilgisayar bulunmaktadır. Bu bilgisayarlardan öğrencilerimiz kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yaparak faydalanabilirler.

Kütüphanemiz kullanıcı istek ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitimler düzenlemektedir. Ayrıca her eğitim-öğretim yılı başında yeni başlayan öğrencilere yönelik olarak kütüphane kullanıcı eğitimi verilmektedir.

Unuttuğunuz eşyaları Ödünç Verme Bankosuna ve binada bulunan güvenlik odasına sorabilirsiniz.

Kütüphanede kaybolan ya da unutulan eşyaların sorumluluğu kullanıcıya aittir. Konuya ilişkin olarak kütüphane güvenlik kameralarına bakılması talep edilemez. Güvenlik kameralarının genel amacı kütüphanenin iç güvenliğini (koleksiyon, donanım vb.) kontrol etmektir.

Koleksiyonumuzda yer alan basılı süreli yayınlara kütüphanenin 1. katındaki süreli yayınlar bölümünden erişebilirsiniz.

Süreli yayınlar ödünç verilmemekte olup fotokopi çektirilebilirsiniz.

Kütüphanemiz koleksiyonunda yer alan basılı tezler ve projelere kütüphane 1. katındaki süreli yayınlar bölümünden ulaşabilirsiniz. Ayrıca Açık Erişim sistemimizin https://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/ adresinden de Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde üretilen makale, tez gibi tüm akademik kaynaklara erişim sağlayabilirsiniz.

Kütüphanemizde bulunan ve nadir eser özelliği olan yayınlar ödünç verilmemekte olup,  tarayıcı ile dijital ortama aktarıldıktan sonra elde edilen görüntüler bir takım özel yazılımlar kullanılarak web formatına dönüştürülerek http://kutuphane.aku.edu.tr/kutuphane/nadireserler/ adresinde kullanıcıların istifadesine sunulmaktadır.

Tarama bilgisayarlarından yaptığınız aramalarda çevrimiçi olan kaynaklara URL linkine tıklayarak; abone olunan veritabanlarındaki kaynaklara ise kütüphane web sayfasında bulunan (Piri Keşif Aracı)  “elektronik yayın tarama” kısmında yapacağınız arama ile erişebilirsiniz. Abone olunan kaynakların başlık altlarında HTML olarak görüntüle, tam metin (PDF) indir seçenekleri ile kaynağı görüntüleyebilir, izin verdiği sayfa sayısı kadar kadar indirebilir, çıktı alabilir mailinize mesaj olarak atabilirsiniz.

Kütüphanemiz ana sayfasında yer alan uzaktan erişim başlığından kurum e-postanızla bir kereye mahsus hesap açarak kendi belirlediğiniz şifre ile aktivasyon gerçekleştirmeniz gerekecektir. Tekrar kullanmak istediğinizde kurum e-posta ve oluşturduğunuz şifre ile oturum açarak erişim sağlayabilirsiniz. VETİS Uzaktan Erişim Sayfası için tıklayınız.

Kütüphanelerarası Ödünç Verme Hizmetinden Akademik personel faydalanabilmektedir. Kütüphane web sayfasındaki üye girişi formlar kısmından ILL formunu doldurmaları gerekmektedir. Makale isteklerinde formlar kısmından makale istek formunu, tez isteklerinde tez istek formunu doldurup kutuphane@aku.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir. Getirtilen basılı kaynakların kargo bedeli kaynağı talep eden kişi tarafından ödenir.

Kitaplar bir başka okuyucu tarafından ayırtılmamışsa, uzatma istediğiniz takdirde Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi üzerinden 30 gün süre ile 3 kez uzatma hakkınız bulunmaktadır.

Akademik personelin TÜBESS üzerinden istenilebilen yüksek lisans ve doktora tezlerini formlar başlığı altındaki Tez istek formunu doldurarak kutuphane@aku.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir. Bir kişinin haftada en fazla 2 adet tez istek talebi değerlendirmeye alınır. TÜBESS katılım protokolünün 6.3.5. maddesi gereğince istekte bulunan kişiye tezin sadece basılı formatı teslim edilecektir. (Tam metin erişime açık olan tezler için istekte bulunulmaz).

06 Şubat 2020, Perşembe 19180 kez görüntülendi