Sıkça Sorulan Sorular

Kütüphane çalışma saatleri nedir?

Afyon Kocatepe Üniversitesi Merkez Kütüphanesi eğitim öğretim döneminde resmi tatiller hariç hafta içi  08:30 – 23:00 hafta sonu ise Cumartesi günü 10:00 – 17:00 saatlerinde açık bulunmaktadır. Kütüphanemiz öğle tatilinde de hizmet vermektedir. Yaz Döneminde ise çalışma saatleri hafta içi 08:30 – 17:30 arasında olup hafta sonları kütüphane kapalıdır.

Kütüphaneden kimler yararlanabilir?

Üniversitemiz öğrencileri, idari ve akademik personeli yararlanabilmektedir. Diğer kullanıcılar ödünç alma dışında kaynaklardan kütüphane içinde faydalanabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu 5 lise eğitimi veren okulun öğrencilerine de,  kitap ödünç hizmeti verilmektedir.

Kütüphane kullanıcı hesabıma nasıl erişirim ve hangi işlemleri yapabilirim?

Kütüphane web sitesinde yer alan http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php adresten oturum açarak üye kodu öğrenci/sicil numarası ve şifrenizle hesabınıza erişebilirsiniz. İlk girişte şifreniz TC kimlik numarasının son dört hanesidir. Şifrenizi daha sonra değiştirebilirsiniz. Kütüphane kullanıcı hesabınızda ödünç aldığınız, iade ettiğiniz, ayırttığınız bilgi kaynaklarının listesine erişebilir, ödünç aldığınız kaynaklar için süre uzatma işlemi yapabilirsiniz.

Kütüphane içerisinde kütüphane kataloğunu tarayabileceğim bilgisayarlar mevcut mu?

Her katta tarama yapabilmeniz için tarama bilgisayarları bulunmaktadır. Ayrıca bu bilgisayarlarda oturum açarak uzatma ve ayırtma işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Kütüphane kataloğunda nasıl katalog taraması yapabilirim?

Katalog üzerinden tarama yapmak için aradığınız bilgi kaynağının eser adı, yazar adı, konu başlıkları, ISBN/ISSN vb. herhangi bir anahtar kelimesiyle arama yapabilirsiniz.

Kütüphane işlemleri için mobil uygulama mevcut mu?

Kütüphane işlemlerinizi Cep Kütüphanem adlı uygulamadan gerçekleştirebilirsiniz. Uygulamayı Google Play ve Appstore’den indirip kütüphane işlemlerinizi gerçekleştirip farklı kütüphane kataloglarına da erişebilirsiniz.

Aradığım kitabı rafta bulamazsam ne yapmalıyım?

Öncelikle kütüphane kataloğu üzerinden kaynağın cilt/kopya bilgilerine bakılarak başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınmadığından emin olunmalıdır. Eğer materyal başkası tarafından ödünç alınmadığı halde rafta bulunamıyorsa ilgili bölümün kat görevlisine başvurulur.

Kütüphanede ödünç, iade ve uzatma işlemlerini kendim gerçekleştirebileceğim bir sistem mevcut mu?

Kütüphanemizde kitap ödünç alabileceğiniz, ödünç aldığınız yayınları iade edebileceğiniz ya da sürelerini uzatabileceğiniz self-check makineleri (otomatik ödünç/iade makinesi)  mevcuttur.

Aradığım kitap ödünç alınmış, kimin aldığını öğrenebilir miyim?

Kütüphane ödünç bilgilerini kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmamaktadır.

Ayırtma İşlemini Nasıl Yapabilirim?

 http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php  adresinden üye kodu ve şifre yazılarak oturum açılır.

Oturumu açtıktan sonra katalogdan istediğimiz eseri yazar adından veya eser adından tarama yaparak tespit edip eserin üzerine tıkladığımızda sağ tarafta eserle ilgili detaylı bilgiler çıkacaktır.

Bu sayfada sağ en altta yer alan işaretler içinden Ayırt butonu tıklanarak ayırtma işlemi yapılır.

Ödünç aldığım kütüphane materyalini bir başkası iade edebilir mi?

Bir başkası adınıza iade işleminizi yapabilir.

Ödünç aldığım kaynakların süresini kütüphaneye gelmeden uzatabilir miyim?

Bu işlem için kütüphaneye gelmeniz ya da ilgili kaynakları kütüphaneye getirmeniz gerekmez. Kütüphane web sayfasındaki http://tarama.aku.edu.tr/yordambt/yordam.php üye girişi yaparak uzatma ve ayırtma işlemlerini yapabilirsiniz. Bir kaynak için 3 kez uzatma yapabilirsiniz. Üzerinizde iadesi gecikmiş bir kaynak varsa ya da uzatma işlemi yapmak istediğiniz kaynak bir başka kullanıcı tarafından ayırtılmış ise sistem uzatma işlemine izin vermeyecektir.

Ödünç alınan bilgi kaynağının kaybolması ya da zarar görmesi durumunda ne yapmalıyım?

Ödünç aldığınız bir kitabı kaybederseniz ya da kullanılamayacak şekilde zarar görürse öncelikle kitabın birebir aynısının sağlanması gerekir.

Kullandığım yayınları raftaki yerine koymalı mıyım?

Kullandığınız yayınları rafa koymamalı masada bırakmalısınız. Görevliler yayınları olması gereken yere koyacaktır.

Kütüphaneden aldığım kitabın, ödünç alma süresi kaç gündür?

Akademik personel 30 gün süreyle 10 kitap, İdari personel 30 gün süreyle 5 kitap, Lisansüstü öğrencileri (yüksek lisans, doktora) 30 gün süreyle 7 kitap, Lisans öğrencileri 15 gün süreyle 5 kitap ödünç alabilirler.

Grup çalışma odalarından nasıl yararlanabilirim?

Kütüphanemizde bulunan grup çalışma odalarımızı en az 4 kişi olmak koşulu ile öğrenci kimlikleriniz karşılığı 2 saatlik sürelerle kullanabilirsiniz. Odalara başka kullanıcılar tarafından talep gelmezse 2 saatlik süreyi görevliye bildirerek uzatabilirsiniz.

Kütüphanedeki her türlü kaynağı ödünç almam mümkün mü?

Referans kaynakları, ansiklopediler gibi danışma kaynakları ile tezler, projeler ve süreli yayınlar sadece kütüphane içi kullanımına açık olup hiçbir şekilde ödünç verilemezler.

Kütüphanede fotokopi, çıktı ve benzeri hizmetler var mı?

Kütüphane giriş katında fotokopi ve çıktı hizmeti mevcuttur.

Kitaplar raflara neye göre yerleştiriliyor?

Kütüphanemizde LC Sınıflama Sistemi kullanılmaktadır. Kitaplar raflarda konularına göre dizilmişlerdir.

Yer numarası nedir?
Yer numarası; kitaba konusuna göre verilen numaradır. Bu sistem sayesinde, aynı konudaki kitaplar rafta bir arada bulunur ve böylece okuyucular ilgilendikleri konudaki bütün kitapları bir arada görebilirler.

Tablet ödünç verme hizmetinden nasıl faydalanabilirim ?

Öğrenci kimliklerinizle ve kütüphane içerisinde kullanmak koşulu ile tabletleri ödünç alabilirsiniz.

Kütüphanede internet erişimi sağlayabileceğim bir yer var mı?
Kütüphanemizde bulunan e-kütüphane salonunda 36 adet ve multimedya salonunda 26 adet internet erişimli bilgisayar bulunmaktadır. Bu bilgisayarlardan öğrencilerimiz kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yaparak faydalanabilirler.

Kütüphanenin kullanıcılara yönelik eğitim programları mevcut mu ?

Kütüphanemiz kullanıcı istek ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitimler düzenlemektedir. Ayrıca her eğitim-öğretim yılı başında yeni başlayan öğrencilere yönelik olarak kütüphane kullanıcı eğitimi verilmektedir.

Kütüphanede unuttuğum eşyalar hakkında nereden bilgi alabilirim ?

Unuttuğunuz eşyaları Ödünç Verme Bankosuna ve binada bulunan güvenlik odasına sorabilirsiniz.

Kütüphanede kaybolan ya da unutulan eşyaların sorumluluğu kullanıcıya aittir. Konuya ilişkin olarak kütüphane güvenlik kameralarına bakılması talep edilemez. Güvenlik kameralarının genel amacı kütüphanenin iç güvenliğini (koleksiyon, donanım vb.) kontrol etmektir.

Süreli yayınlara nasıl erişebilirim ?

Koleksiyonumuzda yer alan basılı süreli yayınlara kütüphanenin 1. katındaki süreli yayınlar bölümünden erişebilirsiniz.

Süreli yayınları ödünç alabilir miyim ?

Süreli yayınlar ödünç verilmemekte olup fotokopi çektirilebilirsiniz.

Tezlere ve projelere nasıl erişebilirim ?

Kütüphanemiz koleksiyonunda yer alan basılı tezler ve projelere kütüphane 1. katındaki süreli yayınlar bölümünden ulaşabilirsiniz. Ayrıca Açık Erişim sistemimizin http://acikerisim.aku.edu.tr/handle/11630/4#sthash.yeadE5E3.dpbs adresinden de Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde üretilen makale, tez gibi tüm akademik kaynaklara erişim sağlayabilirsiniz.

Kütüphanede bulunan nadir eserlerden nasıl faydalanabilirim?

Kütüphanemizde bulunan ve nadir eser özelliği olan yayınlar ödünç verilmemekte olup,  tarayıcı ile dijital ortama aktarıldıktan sonra elde edilen görüntüler bir takım özel yazılımlar kullanılarak web formatına dönüştürülerek http://kutuphane.aku.edu.tr/kutuphane/nadireserler/ adresinde kullanıcıların istifadesine sunulmaktadır.

Elektronik kaynakları nasıl kullanabilirim?

Tarama bilgisayarlarından yaptığınız aramalar da çevrimiçi olan kaynaklara URL linkine tıklayarak; abone olunan veritabanlarındaki kaynaklara ise kütüphane web sayfasında bulunan (EBSCO Discovery Service)  “elektronik yayın tarama” kısmında yapacağınız arama ile erişebilirsiniz. Abone olunan kaynakların başlık altlarında HTML olarak görüntüle, tam metin (PDF) indir seçenekleri ile kaynağı görüntüleyebilir, izin verdiği sayfa sayısı kadar kadar indirebilir, çıktı alabilir mailinize mesaj olarak atabilirsiniz.

Veritabanlarına kampüs dışından erişebilir miyim?

Kütüphanemiz ana sayfasında yer alan uzaktan erişim başlığından kurum e-postanızla bir kereye mahsus hesap açarak kendi belirlediğiniz şifre ile aktivasyon gerçekleştirmeniz gerekecektir. Tekrar kullanmak istediğinizde kurum e-posta ve oluşturduğunuz şifre ile oturum açarak erişim sağlayabilirsiniz. Uzaktan erişim için bakınız: http://elibrary.aku.edu.tr   

Kütüphanelerarası ödünç verme yoluyla nasıl kitap getirtebilirim?

Kütüphanelerarası Ödünç Verme Hizmetinden Akademik personel faydalanabilmektedir. Kütüphane web sayfasındaki üye girişi formlar kısmından ILL formunu doldurmaları gerekmektedir. Makale isteklerinde formlar kısmından makale istek formunu, tez isteklerinde tez istek formunu doldurup scakin@aku.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir. Getirtilen basılı kaynakların kargo bedeli kaynağı talep eden kişi tarafından ödenir.

Kütüphanelerarası ödünç verme yoluyla aldığım kitapların süresini uzatabilir miyim?

Kitaplar bir başka okuyucu tarafından ayırtılmamışsa, uzatma istediğiniz takdirde Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi üzerinden 30 gün süre ile 3 kez uzatma hakkınız bulunmaktadır.

Erişime açık olmayan bir tezi belge sağlama sistemi ile getirtebilir miyim?

Akademik personelin TÜBESS üzerinden istenilebilen yüksek lisans ve doktora tezlerini formlar başlığı altındaki Tez istek formunu doldurarak scakin@aku.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir. Bir kişinin haftada en fazla 2 adet tez istek talebi değerlendirmeye alınır. TÜBESS katılım protokolünün 6.3.5. maddesi gereğince istekte bulunan kişiye tezin sadece basılı formatı teslim edilecektir. (Tam metin erişime açık olan tezler için istekte bulunulmaz).